Comisia Europeană publică orientări privind tarifele de acces la infrastructura feroviară

Comisia Europeană a adoptat orientări interpretative privind stabilirea tarifelor de acces la calea ferată, cu scopul de a ajuta autoritățile naționale să aplice cadrul de reglementare al Directivei 2012/34/UE privind căile ferate unice europene în mod coerent și pentru a preveni ca adaosurile comerciale să reprezinte o barieră în calea intrării pe piață.

Comisia a declarat că taxele de acces la calea ferată reprezintă o sursă semnificativă de venituri pentru administratorii de infrastructură și constituie o mare parte din costurile operatorilor de trenuri. O schemă bine concepută poate juca un rol important în promovarea intrării pe piață, a utilizării optime a rețelei și a competitivității sectorului feroviar, a adăugat aceasta.

Orientările se concentrează pe aplicațiile incerte și practicile divergente, inclusiv pe adaosurile opționale care pot fi percepute pe lângă costurile suportate direct ca urmare a operării serviciilor feroviare.

Comisia consideră că perceperea de majorări în vederea recuperării integrale a costurilor este opțională, nu obligatorie, și trebuie să respecte principiile eficienței, transparenței și nediscriminării. Serviciile comparabile ar trebui să plătească aceleași majorări pentru o utilizare echivalentă a infrastructurii, iar operatorii care prestează servicii echivalente în același segment de piață nu ar trebui să fie diferențiați în funcție de tipul de echipament sau material rulant, cu excepția oricărei posibile diferențe în costurile directe pe care le generează.

Marjele de preț nu ar trebui stabilite la un nivel care ar împiedica transportul feroviar să concureze eficient cu alte moduri de transport, iar capacitatea disponibilă poate fi refuzată doar unui operator dispus să plătească costurile directe dacă acea capacitate a fost solicitată pentru o utilizare alternativă.

Administratorul de infrastructură poate defini diferite subsegmente de piață pentru serviciile operate în cadrul contractelor OSP, dar acestea ar trebui să contribuie în mod echitabil la recuperarea costurilor de infrastructură, fără a plasa o sarcină disproporționată asupra altor segmente de piață sau a elimina serviciile cu acces liber .

Comisia a declarat că taxele de congestie pot fi concepute în diverse moduri și reprezintă un instrument valoros pentru promovarea utilizării eficiente a rețelelor. Taxele de rezervare a traseelor ​​ar trebui utilizate împreună cu procesele de alocare a capacității pentru a alinia mai bine cererile de capacitate la nevoile reale și pentru a reduce costurile de anulare. Reducerile pot fi deosebit de utile pentru promovarea serviciilor noi sau îmbunătățite.

Liniile directoare au fost salutate de alianța AllRail, formată din noii intrați pe piața transportului de pasageri, care a declarat că costurile fixe ridicate reprezintă o barieră în calea accesului la serviciile comerciale cu acces deschis.

„Atunci când costul fix al unei taxe de acces la calea ferată ridicate este între 30% și 70% din cheltuielile totale de furnizare a unui serviciu feroviar de pasageri, aceasta înseamnă un cost inițial ridicat, chiar înainte de a atrage un singur pasager plătitor”, a declarat AllRail pentru Railway Gazette International . „Mai mult, este un cost fix mult mai mare pe care alte moduri de transport mai puțin sustenabile trebuie să îl plătească pentru utilizarea infrastructurii lor. Prin urmare, salutăm aceste noi orientări și sperăm că acestea reprezintă un pas important către un sistem de taxe de acces la calea ferată mai echitabil și mai accesibil, care va încuraja înființarea și dezvoltarea de noi servicii feroviare cu acces liber.”

Sursa

Cât de utilă a fost această postare?

Faceți clic pentru a o evalua!

Rating mediu 0 / 5. Numărul de voturi: 0

Nici un vot până acum! Fii primul care votează această postare.

Lasă un răspuns