Marea Britanie: În urma unei scheme-pilot de șase luni, ScotRail a lansat o aplicație de ticketing Tap&Pay, cu plata pe măsură, dezvoltată de Tracsis Rail Technology & Services folosind platforma sa Hopsta.
Aplicația este disponibilă inițial pentru călătorii cu serviciile ScotRail în zona Strathclyde și între Strathclyde și Edinburgh. Dacă implementarea are succes, ScotRail va căuta să o lanseze mai pe scară largă.
Aplicația generează un cod de bare de unică folosință care poate fi scanat la porțile biletelor. Detaliile călătoriei pasagerului sunt înregistrate prin scanarea codului de bare, aplicația identificând stația de origine și destinație prin maparea locației. La sfârșitul călătoriei, aplicația va percepe automat tariful corespunzător în funcție de călătoria efectuată și de timpul călătoriei.
„Noua noastră aplicație Tap&Pay va face călătoriile cu trenul și mai convenabile pentru clienți prin părți mari ale centurii centrale”, a declarat directorul comercial ScotRail Claire Dickie pe 29 ianuarie. „Sistemul Tap&Pay oferă o modalitate mai inteligentă și mai convenabilă de a călători, asigurând clienților o experiență de călătorie fără probleme și să primească cel mai bun preț pentru călătoriile lor.”
Persoanele care efectuează mai multe călătorii pe aceeași rută pe parcursul unei săptămâni nu vor plăti mai mult decât costul unui abonament săptămânal.
Cu toate acestea, tarife mai ieftine pot fi disponibile folosind bilete în avans, bilete separate, Flexipass-uri sau abonamente lunare și anuale.