Traverse de cale ferată din material compozit

Traversa compozită este o traversă de cale ferată fabricată dintr-un nou material numit spumă poliuretanică armată cu fibră de sticlă continuă. Traversele din beton au fost popularizate în țări din întreaga lume, dar lipsa de flexibilitate este, de asemenea, un dezavantaj serios. Deși traversele din lemn sunt flexibile, cantitatea totală de resurse forestiere din lume a scăzut brusc în ultimii ani. În plus, traversa din lemn este ușor de corodat. Dacă este tratată cu anticorosie, aceasta va provoca o anumită influență asupra mediului. Din aceste motive, epoca de utilizare intensă a traversei din lemn a devenit un lucru de domeniul trecutului. Datorită utilizării de noi materiale, traversele compozite nu numai că moștenesc
avantajele celor două tipuri de traverse de cale ferată, dar evită și dezavantajele acestora. Traversele noastre compozite sunt din ce în ce mai populare în lume și au fost exportate în Statele Unite, India, Chile și alte țări.

Care sunt avantajele traverselor din material compozit în comparație cu traversele din lemn și traversele din beton?

Forma traverselor compozite este similară cu cea a traverselor obișnuite din lemn. Procesul de construcție și de instalare este simplu, iar traversele de cale ferată compozite pot fi tăiate cu ferăstrăul, rabotate, bătute în cuie, înșurubate și lipite cu unelte obișnuite de prelucrare a lemnului. Traversele de cale ferată compozite au un coeficient de dilatare termică și o conductivitate termică scăzute, rezistență ridicată la antiseismică, compresiune, tracțiune și flexiune. Traversele compozite pot menține o bună izolare electrică și stabilitate chiar și în condiții meteorologice nefavorabile pe termen lung. Traversele feroviare compozite au performanțe de prelucrare mai bune decât traversele din beton. Este ușor și poate fi prelucrat în orice lungime. Nu este necesar să se personalizeze matrița pentru fiecare lungime. După repararea găurii de cui pe traversa compozită. Acesta poate fi utilizat din nou cu o durată de viață lungă.

Care sunt avantajele noilor materiale utilizate în traversele de cale ferată compozite?

Din punct de vedere al materialului, traversele compozite aparțin unui tip de traverse de cale ferată din plastic. Este fabricat dintr-un nou material numit spumă poliuretanică continuă armată cu fibră de sticlă. Acest tip de material nou este ecologic, reciclabil și provine dintr-o gamă largă de surse. Principalele componente ale acestor traverse de cale ferată reciclate includ fibre de sticlă lungi și rășină poliuretanică.

1.Fibră de sticlă în traversele compozite
Proprietatea mecanică
Rezistența la tracțiune și rezistența la impact a fibrei de sticlă în sine va îmbunătăți considerabil rezistența și alte proprietăți mecanice ale traverselor de cale ferată din plastic.
Rezistența la hidroliză
Mediul de utilizare a traverselor compozite este în aer liber, posibilitatea de imersiune și de impact al inundațiilor este foarte mare. Prin urmare, rezistența hidrolitică a fibrei de sticlă va îmbunătăți considerabil rezistența la apă a traverselor de cale ferată reciclate.
Rezistența la coroziune
Fibra de sticlă are o bună rezistență la coroziune. Această caracteristică ajută traversele de cale ferată reciclate să facă față în mod eficient ploilor acide și coroziunii atmosferice.
Rezistența la îmbătrânire
Fibra de sticlă lungă utilizată în traversele de cale ferată din plastic are o rezistență mai bună la îmbătrânire decât alte fibre de sticlă. Prin urmare, durata de viață a traverselor compozite poate fi extinsă în mod eficient la 40-50 de ani.

2. Rășină poliuretanică
Ușor de modelat
Rășina poliuretanică ca material de matrice, funcția principală este de a lega fibrele într-un întreg pentru a le fixa poziția. Rășina poliuretanică are o bună aderență și este ușor de spumat. Această caracteristică face ca traversele de cale ferată compozite să fie mai ușor de modelat și să aibă performanțe stabile.
Proprietăți termice
Materialul din rășină poliuretanică are o conductivitate termică scăzută, un coeficient de dilatare liniară redus și o tensiune termică mult mai mică decât metalul atunci când există o diferență de temperatură. Este un material izolator excelent pentru traversele de cale ferată.
Costurile materialelor
Materia primă din rășină poliuretanică este ușor de obținut, prețul este mai mic, tehnologia de producție este simplă și matură, procesul de turnare este ușor. Prin urmare, alegerea acesteia ca material de matrice va reduce foarte mult costul materialului pentru traversele de cale ferată din plastic.

Cât de utilă a fost această postare?

Faceți clic pentru a o evalua!

Rating mediu 0 / 5. Numărul de voturi: 0

Nici un vot până acum! Fii primul care votează această postare.

Lasă un răspuns