Un nou sistem optic și video de detectare a perimetrului, dezvoltat de Huawei, protejează rețelele feroviare.
Căile ferate se bazează pe perimetre sigure pentru a menține funcționarea eficientă și sigură a instalațiilor lor. În mod inevitabil, aceste perimetre se confruntă cu o serie de provocări în materie de securitate, inclusiv intruziuni de persoane și obiecte străine, precum și condiții operaționale complexe și lipsa instalațiilor de siguranță.
Inginerii și proiectanții civili joacă un rol crucial în abordarea acestor provocări. Cu toate acestea, ei lucrează adesea în cadrul unor bugete restrânse și cu cunoștințe insuficiente despre tehnologiile specifice și soluțiile de securitate care ar putea contribui la eforturile de protecție a perimetrului și de protejare a rețelei. Continuarea bunei funcționări necesită urgent o abordare flexibilă și adaptabilă a securității. Prin urmare, adoptarea de noi tehnologii care să contribuie la îmbunătățirea securității perimetrului feroviar este esențială pentru protejarea rețelei.
Detecția optică și video a perimetrului inovează protecția căilor ferate
Pentru a face tranziția de la strategiile convenționale de protecție asistată de forță de muncă și de instalații, sunt exploatate proprietățile de detectare ale cablurilor de fibră optică, combinate cu algoritmi de viziune inteligentă și inteligența artificială (AI). Aceste tehnologii avansate pot asigura o securitate fiabilă și eficientă 24 de ore pe zi și sunt integrate fără probleme pentru a stabili un sistem de detectare a perimetrului care să răspundă cerințelor de securitate feroviară modernă.
Sistemele tradiționale de protecție a căilor ferate se bazează pe cabluri de vibrații și fibre optice, pe camere și pe alte tehnologii mature. Cu toate acestea, implementarea lor a dus la apariția mai multor probleme.
Să luăm ca exemplu denivelările de vibrații. Pe măsură ce semnalul electric se atenuează, cantitatea de date primite scade și ea. Acoperirea insuficientă a denivelărilor are ca rezultat o distanță de detectare scurtă, de aproximativ 400 m. Inducția electromagnetică oferă, de asemenea, doar o capacitate limitată a senzorilor, suferind totodată de o frecvență de transmisie scăzută. Mai rău, procesoarele de algoritmi dedicate pentru procesarea datelor nu sunt disponibile, ceea ce face dificilă menținerea acurateței alarmelor.
Deși nu este supus restricțiilor legate de alimentarea cu energie electrică de pe șine și de teren, modul de fibră optică cu vibrații simple, utilizat în mod obișnuit în prezent, se confruntă cu multiple provocări. De exemplu, fenomenele meteorologice extreme și vibrațiile vehiculelor pot atât să crească probabilitatea de alarme false, cât și să slăbească efectele de protecție.
Aceste metode de protecție se bazează, în general, pe o singură tehnologie, cuplată cu inspecții care necesită multă muncă. Cu toate acestea, aceste tipuri de inspecții nu sunt în măsură să susțină detectarea în orice vreme și monitorizarea non-stop.
Datorită cercetărilor extinse și experienței aprofundate a Huawei în domeniile optic și AI, a fost dezvoltată o soluție inovatoare de detectare a perimetrului pe bază optică și video pentru căile ferate. Soluția este adaptată special pentru scenarii de protecție a căilor ferate și utilizează senzori și camere inteligente cu fibră optică de la Huawei, pentru a detecta, revizui și raporta cu precizie intruziunile prin integrarea sistemelor de algoritmi, a platformelor de gestionare video și a hărților.
Soluția Huawei de detectare a perimetrului pe bază de sisteme optice și video elimină, de asemenea, restricțiile legate de distanță și de algoritmi și escaladează protecția perimetrului la un nivel cu totul nou. Oferă aproape zero alarme ratate și foarte puține alarme false și asigură protecție 24/7 în orice condiții meteorologice, reducând semnificativ volumul de muncă pentru echipele de intervenție.
Alarme false aproape zero
Soluția Huawei de detectare a perimetrului pe bază optică și video se bazează pe un modul oDSP îmbunătățit, care îmbunătățește rata efectivă de colectare a semnalului la 99,9%. În plus, domeniul dinamic al monitorizării vibrațiilor depășește 50dB, de patru ori mai mare decât cel al tehnologiilor standard din industrie. Pur și simplu, sistemul recunoaște atât evenimentele de vibrații extrem de ușoare, cât și cele violente, cu un grad ridicat de precizie. Acest lucru asigură un număr aproape zero de alarme false și protejează eficient liniile de cale ferată..